Czy blog prawniczy zagwarantuje sukces kancelarii

Rafał Chmielewski        16 października 2017        Komentarze (0)

Bywa, że kontaktują się ze mną kancelarie, które nie wiedzą, co mają ze swoim blogiem zrobić. Pytają na przykład:

Od dwóch lat prowadzę swojego bloga i nie widzę żadnych rezultatów. Albo robię coś źle, albo to jest bez sensu. 

Zaglądam wówczas do tego bloga i co widzę? Podstawowe błędy w strategii bloga (w Pamiętniku Adwokata jest na ten temat cały rozdział). Jakie to są błędy?

  • blog prawniczy jest częścią strony WWW
  • blog nie ma jednej tematyki
  • grupa docelowa jest źle dobrana
  • specjalizacja jest niewystarczająco wąska
  • treść w blogu nie jest komunikatywna
  • blog ma złą strukturę
  • inne …

Pamiętaj proszę o jednej rzeczy. To, że wsiądziesz do bolida F1 nie oznacza, że wygrasz w nim Grand Prix. Zapewne nawet go nie odpalisz, a jeśli tak, to napewno zakończysz wyścig na pierwszym zakręcie. To, że Elon Musk sprzeda Ci Falcona, to nie znaczy, że nim polecisz na Księżyc – w tym przypadku na pewno jej nawet nie odpalisz.

Tak samo jest z blogiem: to, że masz blog, to nie oznacza, że nie stracisz czasu, nie wspominając o klientach, których chcesz pozyskać. Powiem więcej: to, że potrzebujesz bloga, to nie znaczy, że każda agencja wykona go tak, żeby chociaż działał prawidłowo (o współpracy z agencją przy tworzeniu bloga prawniczego rownież jest cały rozdział w Pamiętniku Adwokata). Do skutecznego poprowadzenia bloga w kancelarii potrzeba po prostu wiedzy, a potem doświadczenia (tym zajmuje się web.lex).

A zatem – samo założenie bloga prawniczego w kancelarii nie zagwarantuje Ci sukcesu. Ten sukces bowiem zaczyna się dużo wcześniej, od ustaleń strategicznych co do tego, czego potrzebujesz jako jego twórca, autor, lider, właściciel.

{ 0 komentarze… dodaj teraz swój }

Dodaj komentarz

Poprzedni wpis:

Następny wpis: