„If you don’t understand people you don’t understand business”

Rafał Chmielewski        04 lipca 2017        4 komentarze

„Jeśli nie rozumiesz ludzi, to nie rozumiesz biznesu” – wiele razy słyszałem od autora Start With Why, Simona Sinka.

Wiesz … uważam, że jeśli w te wakacje miałbyś przeczytać jedną książkę, to powinno to być właśnie Zacznij od Dlaczego. A jeśli miałbyś obejrzeć jedno jedyne wideo, to powinno to być dokładnie to nagranie:

Simon Sinek opowiada w nim o fundamentach ludzkiej osobowości i dlaczego zrozumienie tych podstaw jest kluczowe dla powodzenia każdej organizacji, każdej firmy, w tym każdej kancelarii prawnej. Jeśli nie rozumiesz tego elementu, to nie rozumiesz biznesu.

Oczywiście, można prowadzić każdą firmę i każdą kancelarię tak, jak robią to telekomy: szybki zysk i zero prawdziwej relacji z klientem. Jednak czy jest to właściwa droga? Czy my, przedsiębiorcy i my, prawnicy (i my, politycy) nie mamy nieco innej roli do spełnienia niż tylko pomnażanie zysku? Zysk, owszem, jest niezbędny do rozwoju oraz  jest wyznacznikiem zdrowej organizacji, ale czy tego zysku nie można generować w inny sposób, nie sprzeciwiając się ludzkim wartościom i ludzkiej naturze?

Przeciwieństwem większości biznesów są firmy Richarda Bransona, Garego Vaynerchuka, czy na polskim podwórku firmy Maćka Gnyszki. Można? Można. I chociaż ten model nie daje natychmiastowego zysku, to jednak daje go większy, daje wbrew pozorom dość szybko, i nie rujnuje relacji z klientem lejąc solidne fundamenty na przyszłość oraz realnie zmieniając świat.

Simon Sinek jest bez wątpienia jednym z przewodników po dzisiejszym coraz bardziej odhumanizowanym świecie. Koniecznie przesłuchaj to krótkie wideo. Koniecznie poczytaj o koncepcji Start With Why.

{ 4 komentarze… przeczytaj je poniżej albo dodaj swój }

Paweł Lipiec 5, 2017 o 08:42

Masz rację Rafale 🙂
Powinniśmy być lepszymi ludźmi, lepszymi przedsiębiorcami, lepszymi politykami
Powinniśmy kierować się wartościami i tego wymagać.

Niestety obawiam się, że spora część społeczeństwa, a więc i przedsiębiorców, nadal kulturalnie tkwi w modelu folwarcznym 🙁

Pozostaje tylko dawać przykład i edukować
Co ty Rafale świetnie robisz.
Tak trzymaj!!!

Odpowiedz

Rafał Chmielewski Lipiec 14, 2017 o 08:02

Dziękuję Ci Pawle!

Dobrego piątku i weekendu!
Rafał 🙂

Odpowiedz

Paweł Żurek Sierpień 9, 2017 o 14:58

Powiem tak:
Zysk, pieniądze są ważne, aczkolwiek nie za wszelką cenę. Dawanie wartości, ulepszanie, naprawianie życia innych ludzi to wartości moim zdaniem nadrzędne, którymi każdy powinien się kierować. Niestety, tak nie jest.

Odpowiedz

Rafał Chmielewski Sierpień 9, 2017 o 15:14

Pawle dziękuję! 🙂

Nie jest, to prawda. Ale jako przedsiębiorcy możemy to zmieniać i ta zmiana zależy od nas.

Ostatnio czytałem Richarda Bransona „Biznes do góry nogami odwrócony”, w której pisze o tym, że rolą biznesu jest poprawianie świata, a nie jego eksploatacja. Zarówno w sensie materialnym jak i osobowym. Sądzę, że to właśnie o to chodzi.

Pozdrowienia Pawle dla Krakowa!
Rafał 🙂

Odpowiedz

Dodaj komentarz

Poprzedni wpis:

Następny wpis: