Rafał Chmielewski

Jestem prawniczym blogerem od 2008 roku. Od 2009 roku prowadzę blog o e-marketingu prawniczym. Od tego czasu też kieruję web.lex - firmą konsultingową wdrażającą najlepsze na świecie blogi prawnicze w Polsce i za granicą.
[Więcej >>>]

Jaki ma być podtytuł Pamiętnika Adwokata?

Rafał Chmielewski28 czerwca 20162 komentarze

Od kiedy podpisałem umowę z wydawcą (Helion), prace nad wydaniem Pamiętnika Adwokata ruszyły pełną parą. W zasadzie tak pełną, że okazuje się, iż to ja, we własnej osobie, jestem największym hamulcowym tego procesu. 🙂 … nie zawsze mam czas, aby na bieżąco reagować na wiadomości. Poza tym wiele z nich wymaga podjęcia decyzji, które będą miały istotny wpływ na kształt poradnika, zatem nie mogę tak po prostu wymyślić tego, czy owego w ciągu pięciu minut.

No na przykład właśnie kwestia podtytułu.

Wydawca słusznie mi uwagę zwrócił:

Wydaje mi  się, że sam “Pamiętnik Adwokata”, to tajemniczy tytuł, który może nie  dotrzeć do grupy docelowej. Myślę, że warto żeby np. w podtytule  znalazła się informacja, że książka dotyczy prowadzenia bloga  prawniczego. Co Pan o tym myśli? 🙂

Racja!

Jaki zatem damy temu poradnikowi podtytuł?

Copywriter zaproponował takie:

  • Marketing prawniczy od strony bloga
  • Jak prowadzić profesjonalny blog prawniczy?
  • Blog prawniczy w pełni profesjonalny
  • Prowadź najlepszy blog prawniczy na świecie!

Ale szczerze mówiąc żaden z nich do mnie nie tyle co nie przemawia, ile nie oddaje sensu i istoty. Cóż, sam dla siebie jestem najlepszym copywriterem 🙂

Wczoraj w nocy wymyśliłem więc dwie opcje podtytułu:

  • Jak prowadzić blog w kancelarii prawnej.
  • Jak założyć i prowadzić skuteczny blog prawniczy.

Ale może powinienem wyjść poza ten schemat i zaproponować np.:

  • Jak rozwijać kancelarię prawną w XXI wieku.
  • Jak budować markę kancelarii prawnej w świecie ostrej konkurencji.

A może bardziej zgodnie z tradycyjną szkołą:

  • Jak prowadzić blog prawniczy i zdobywać klientów.
  • Jak prowadzić blog prawniczy i budować markę własnej kancelarii.
  • Jak prowadzić blog prawniczy, budować markę kancelarii i zdobywać klientów.

Szczerze mówiąc wspominanie o tych “klientach” nie za bardzo mi pasuje… Ale może ma to sens?

 
Zrzut ekranu 2016-06-28 o 13.14.55

{ 2 komentarze… przeczytaj je poniżej albo dodaj swój }

Adam Knopik | Transportowy 5 lipca, 2016 o 22:27

Rafale,

nie JAK (tym bardziej nie CO), tylko DLACZEGO – zatem może “Pamiętnik Adwokata – czyli dlaczego blog prawniczy pomoże Ci rozwinąć Twoją kancelarię” (lub coś w ten deseń).

Pozdrawiam 🙂

A.

Odpowiedz

Rafał Chmielewski 5 lipca, 2016 o 22:49

Adamie, dziękuję! 🙂

RCH+

Odpowiedz

Dodaj komentarz

Poprzedni wpis:

Następny wpis: