Kancelaria prawna to biznes jak każdy inny

Rafał Chmielewski        29 stycznia 2019        Komentarze (0)

Kancelaria prawna to biznes

… I jak każdy inny biznes ma ona swoje elementy, które powinny być ułożone w jeden sprawnie działający mechanizm.

To dokładnie tak samo jak z puzzlami: jeśli ułożysz wszystkie klocki, wstawisz je tam, gdzie ich miejsce i zrobisz to w tym samym czasie, to wówczas zobaczysz jeden piękny obraz.

A jeśli wyjmiesz któryś z klocków, nawet najmniejszy, albo np. jeśli jeden będzie większy niż pozostałe, to wówczas nici z całości.

Prawda? Proste? Oczywiście!

Wiele kancelarii prawnych wiąże ledwo koniec z końcem. Inne rozwijają się jak szalone. Jedne kancelarie mają silną markę – inne nie. Jedne mają klientów z polecenia, a inne nie. Są kancelarie zarządzane świadomie, a są też takie, które egzystują, bo nikt nie pomyślał o tym, jak działa taki mechanizm złożony z poszczególnych elementów.

Ile jest tych elementów, nad którymi trzeba umieć zapanować?

Oooo…. całe mnóstwo. Świadomość tego faktu może przytłoczyć. Bo są tutaj np. kwestie budowy marki, kultury organizacyjnej, promocji, zatrudniania, sprzedaży, organizacji biura, pilnowania kosztów, ustalania cen, edukacji, odpoczynku i nabierania energii, organizacji dnia pracy, zarządzania kontaktami, itd. Na każdy z tych tematów można napisać naprawdę sporą ksiażkę. Sam Pamiętnik Adwokata ma 160 stron, a nie mówi wszystkiego na temat prowadzenia bloga prawniczego w kancelarii…

Co zatem? Jak sobie z tym poradzić i nie pogubić się w świecie prawniczego biznesu?

Jest kilka sposobów, ale ja Ci proponuję coś z innej beczki…

Wiesz… Twój biznes prawniczy jest dokładnie taki sam pod względem organizacyjnym, jak każdy inny. Wszystkie firmy mają takie same szkielety – jak my ludzie. Różni ich jedynie meritum.

Ja sam korzystam np. ze szkolenia jednego z bardziej utalentowanych przedsiębiorców w naszym kraju – Pawła Królaka. Paweł wydał jakiś czas temu tzw. Program Rozwoju Firmy, w którym opowiada o poszczególnych aspektach prowadzenia biznesu…

Napisałem “opowiada”? Paweł nie opowiada – on… ODKRYWA sekrety skutecznego przedsiębiorstwa. I jeśli mówię, że “odkrywa sekrety” to dokładnie to mam na myśli.

Takim sekretem skutecznego bloga prawniczego jest na przykład storytelling. Tego nikt Ci nie powie, chyba że jestem to ja, bo wiem, jak to działa i widzę to na dziesiątkach blogów, które z dumą w web.lex wpieramy. Tak samo jest ze szkoleniem Pawła.

Jaki jest na przykład sekret najlepszej obsługi klienta? Wiesz? Wielu doradców powie Ci, że sekretem jest uszczęśliwianie klientów. A inni, że wykonanie więcej, niż klient oczekiwał. Jeszcze inni wymyślą coś innego. Większość doradców biznesowych jednak znanych jest z tego, że … doradzają i mają świetną promocję. A ile z tego, co mówią, jest prawdą? Ilu z nich faktycznie zbudowało nie jedną, ale kilka świetnie działających firm a setkom innych pomogło w rozwoju? Takich jest garstka. Takim doradcą jest także Paweł Królak.

Prawda jest taka, że sekret najlepszej obsługi klienta leży zupełnie gdzie indziej. Są na to odpowiednie badania i liczne doświadczenia. A wszystkiego można się dowiedzieć z Programu Rozwoju Firmy.

A obsługa klienta to tylko jeden z elementów biznesu i jeden z działów tego szkolenia.

Program Rozwoju został pomyślany tak, żebyś mógł skupić się na jednym i tylko jednym aspekcie swojej kancelarii na raz.

Kolejna lekcja przychodzi do Ciebie raz w miesiącu i cały miesiąc masz na wprowadzenie prostej zmiany w swojej kancelarii.

I … uwierz mi, nawet ta jedna zmiana, to już bardzo dużo. Jeśli poprawisz obsługę klienta w jednym miesiącu, to zrobisz znacznie więcej dla swojej kancelarii niż prawdopodobnie zrobiłeś w ciągu ostatniego roku, czy dwóch lat. A co, jeśli tych drobnych zmian będzie 12 w ciągu roku?…

Zatem jeśli nie wiesz, co i jak z biznesem Twojej kancelarii, jedną z dróg rozwoju może być właśnie skorzystanie z Programu Rozwoju Firmy.

Dodam, że znam osobiście kilkanaście kancelarii prawnych, które z tego programu korzystają i bardzo go chwalą. A sam Paweł Królak był aż trzykrotnie gościem naszej corocznej web.lex’owej konferencji. Uczył nasze kancelarie prawidłowego zartudniania, zarządzania zespołem i obsługi klienta. Paweł to przedsiębiorca i wykładowca wysokiej klasy. Warto uszczknąć nieco jego doświadczenia także w formie Programu Rozwoju Firmy.

Gorąco Cię do tego zachęcam – link po więcej informacji znajdziesz tutaj >>

***

*****

Photo by Chad Kirchoff on Unsplash

{ 0 komentarze… dodaj teraz swój }

Dodaj komentarz

Poprzedni wpis:

Następny wpis: