Rafał Chmielewski

Jestem prawniczym blogerem od 2008 roku. Od 2009 roku prowadzę blog o e-marketingu prawniczym. Od tego czasu też kieruję web.lex - firmą konsultingową wdrażającą najlepsze na świecie blogi prawnicze w Polsce i za granicą.
[Więcej >>>]

O współpracy z agencją marketingową

Rafał Chmielewski27 stycznia 20167 komentarzy

No, nie mogło tego tematu zabraknąć przecież w Pamiętniku Adwokata. Nie każdy wszak radca prawny, adwokat, doradca podatkowy, rzecznik patentowy, itd. ma doświadczenie w zakresie kodowania i grafiki. Większość kancelarii jednak poszukuje wykonawcy swojego bloga (chyba, że o czymś nie wiem :)).

Jak wybrać agencję, na co zwracać uwagę, jakie są zalety a jakie wady współpracy z agencją marketingową? Zobacz co napisałem:

… a gratis dodamy Państwu do Waszej strony internetowej opcję bloga. Z jednej strony będziecie Państwo mogli pokazać w ten sposób swoje doświadczenie, ale z drugiej to ten blog będzie poprawiał naturalną pozycję Państwa nowej strony w wyszukiwarkach. Taką ofertę zazwyczaj składają agencje marketingowe kancelariom, które zmieniają swoją internetową wizytówkę, ale wcale nie zawsze potrzebują bloga. Pomijając to, że oba te założenia (pokazanie doświadczenia i poprawa pozycjonowania) są nieprawdziwe, to stając w obliczu braku jakiegokolwiek pozytywnego działania takiego bloga kancelaria stwierdza, że blog prawniczy nie jest jej potrzebny. I ma rację! Taki blog zdecydowanie nikomu nie jest potrzebny. Nie twierdzę przy tym, że agencja nie ma doświadczenia, czy nie ma wiedzy. Zapewne ma. Ale nie w branży prawniczej. Porozmawiajmy zatem chwilę o współpracy z agencją.

Kiedy podjąłeś decyzję o stworzeniu bloga prawniczego w swojej kancelarii to masz dwie opcje: albo zrobisz to sam (np. sam sobie zaprojektujesz i zakodujesz, albo założysz blog na darmowej platformie wordpress.com, o czym już mówiłem powyżej) albo zlecisz to wyspecjalizowanej agencji marketingowej. Jeśli nie zamierzasz spróbować blogowania na darmowej platformie, to nie radzę Ci zabierania się za projektowanie i kodowanie bloga samodzielnie. Stracisz dużo czasu a efekt nie będzie zadowalający. Lepiej zapłacić specjaliście i w ciągu kilku tygodni cieszyć się narzędziem z górnej półki. Na szczęście wykonanie bloga nie jest jakąś skomplikowaną czynnością, zatem cena nie będzie zbyt wygórowana.

Jak wybrać właściwą agencję? Przede wszystkim radzę Ci popytać wśród znajomych. Na pewno polecą Ci agencję godną zaufania. Jeśli już masz dobre doświadczenia z takim wykonawcą możesz spokojnie poprosić go o wykonanie bloga dla Twojej kancelarii. Najlepiej jednak jest skorzystać z pomocy agencji, która specjalizuje się w marketingu za pomocą bloga, a już w szczególności, jeśli operuje wyłącznie w branży prawniczej. Dlaczego? Z wielu powodów.

Po pierwsze dlatego, że taka agencja nie bierze pod uwagę jedynie Twoich potrzeb, ale też potrzeby Twoich klientów. Rozumie je i dopasowuje Twoje oczekiwania do ich potrzeb.

Po drugie, doradzi Ci w zakresie wyboru specjalizacji bloga, tematu i innych rzeczy, które znacznie przybliżą Cię do sukcesu Twojej strategii e-marketingowej.

Po trzecie, taka agencja zazwyczaj rozumie, co do niej mówisz. I jeśli masz na myśli blog w temacie prawa handlowego, to zada Ci pytania dodatkowe, jak np. czy interesuje Pana prawo spółek, czy może umowy handlowe. A jeśli prawo spółek, to jaki rodzaj spółki w szczególności. A jeśli spółka komandytowa, to zasugeruje, czy nie lepiej skupić się np. na rejestracji tej spółki, albo na jej likwidacji, albo przekształceniu. Ustali dodatkowo potencjalny sukces w oparciu o szczegółowe dane z sieci. W „zwykłej” agencji marketingowej takich pytań nie usłyszysz – ona zrobi dokładnie to, co chcesz, co nie zawsze będzie dla Ciebie najlepszym rozwiązaniem.

Po czwarte, agencja taka przeszkoli Cię z użytkowania bloga prawniczego i pomoże zrozumieć, na czym polega jego skuteczne prowadzenie.

Po piąte, pomoże Ci wystartować, naprowadzi na właściwe tory, przeanalizuje statystyki, zaproponuje zmiany w strategii w razie konieczności, doradzi w dalszych poczynaniach, zadba o system bloga i w razie potrzeby zmotywuje Cię do działania.

Po szóste w końcu, pomoże Ci dodatkowo promować Twojego bloga, aby rozwijał się jeszcze szybciej i szybciej docierał do czytelników i potencjalnych klientów.

Dzięki takiej usłudze będziesz wiedział lepiej, czy to, co robisz, prowadzi Cię do oczekiwanego rezultatu. A jeśli tak, to cel osiągniesz znacznie szybciej. Oczywiście jest to wariant usługi z oczywistych powodów znacznie droższy, ale za to dający więcej bezpieczeństwa i pewności, że jesteś na właściwej drodze. Widziałem wielokrotnie blogi prawnicze, które były zrobione samodzielnie od A do Z i w większości przypadków ani nie wyglądały dobrze, ani też nie były prowadzone dłużej, niż kilka miesięcy. Zatem profesjonalne wsparcie po prostu zagwarantuje Ci to, że nie stracisz najdroższego aktywa, czyli czasu.

Przyznam Ci się szczerze, że miałem tutaj nieco problemu, aby napisać tak, by nie wynikało z tego, że promuję web.lex Kilka razy zmieniałem ten tekst. W pewnym momencie nawet pomyślałem, że w sumie to nic złego przecież, jeśli napiszę, jak usługa wsparcia kancelarii w zakresie bloga prawniczego wygląda właśnie w web.lex.

No ale ostatecznie z tego zrezygnowałem.

Dziś skrobałem w kawiarni:

Rafał Chmielewski Pamiętnik Adwokata

{ 7 komentarze… przeczytaj je poniżej albo dodaj swój }

Arkadiusz 28 stycznia, 2016 o 09:17

ostatnio zgłosiła się agencja do kancelarii, która gwarantuje efekty swoich działań i z chęcią wdroży adwordsy – ciekawe jakie potrafi zagwarantować, karę od palestry?

Odpowiedz

Rafał Chmielewski 28 stycznia, 2016 o 10:59

Pewnie jak się ma na kampanię AdWords kilka milionów to efekty można zagwarantować w większym stopniu. 🙂

Na pewno im chodziło o wyświetlenia w wynikach wyszukiwania. Jeśli o efekt w postaci klientów, to sam bym ich pogonił 🙂

A kary od palestry … długi to temat 🙂

Arku, spokojnego dnia Ci życzę! 🙂

Odpowiedz

Cezary 28 stycznia, 2016 o 11:52

U radców prawnych też chyba nie patrzą zbyt dobrze na “zabawę” z adwordsami. Nie wiem, nie sprawdzałem jeszcze 😉

Odpowiedz

Arkadiusz Szczudło 28 stycznia, 2016 o 12:11

u adwokatów źle 🙂

Odpowiedz

Rafał Chmielewski 28 stycznia, 2016 o 12:15

Kiedyś współpracowaliśmy z pewną kancelarią adwokacką ze Szczecina, która stosowała bardzo agresywny e-marketing w AdWords. I nic jej nie było. Ale w tej samej Izbie blogerka – adwokat dostała 500 pln kary za nagranie wideo, w którym z właściwym sobie uśmiechem radziła ludziom, że do adwokata najlepiej przyjść wcześniej zamiast w kłopotach.

Więc… co kraj, to obyczaj. A nawet w samy jednym kraju obyczaje są różne 🙂

Pozdrowienia Panie Cezary! 🙂

Odpowiedz

Daniel Anweiler | Odszkodowania za błędy medyczne 28 stycznia, 2016 o 14:03

Jak wybrać agencję marketingową w Polsce dla Kancelarii Adwokackiej. – wersja alternatywna 😉

1. Poszukać w internecie,
2. znaleźć agencję, która nam pasuje,
3. nie kontaktować się z nią tylko napisać maila lub zadzwonić do web.lex’a – sprawdza się za każdym razem.

Dziękuję 😉

Odpowiedz

Rafał Chmielewski 28 stycznia, 2016 o 14:20

HAHA 🙂 Dziękuję Panie Danielu!

I z uśmiechem na ustach Pana pozdrawiam! 🙂

Odpowiedz

Dodaj komentarz

Poprzedni wpis:

Następny wpis: