Rafał Chmielewski

Jestem prawniczym blogerem od 2008 roku. Od 2009 roku prowadzę blog o e-marketingu prawniczym. Od tego czasu też kieruję web.lex - firmą konsultingową wdrażającą najlepsze na świecie blogi prawnicze w Polsce i za granicą.
[Więcej >>>]

O komunikacji kancelarii w kontekście prawniczego bloga

Rafał Chmielewski13 lutego 2019Komentarze (0)

Mam nadzieję, że tydzień mija Ci spokojnie i że mimo natłoku obowiązków znajdujesz chociaż czas na kawę, czy ciepły kubek czegoś innego 🙂

Dziś kilka słów o KOMUNIKACJI i o tym, dlaczego jest taka ważna w rozwoju kancelarii.

Wszystko bowiem zaczyna się od … kultury organizacyjnej.

Kultura organizacyjna to inaczej osobowość organizacji. Można by wiele na ten temat mówić i napisać niejedną pokaźną książkę, ale wystaczy powiedzieć, że kultura jest takim składnikiem każdego biznesu, który decyduje, czy będziesz działał w konkurencji, czy… poza nią (więcej o kulturze organizacyjnej napisałem w innym blogu – zobacz >>)

Popatrz na setki kancelarii prawnych. Która z tych, które znasz, czymś się wyróżnia? Nie drobiazgami, jak strona www, ale fundamentalnie. Np. tak, jak różni się Apple od Della. Jedna i druga sprzedają to samo (mniej więcej) i takiej samej jakości (mniej więcej), ale to tylko jedna z nich ma – jak to się mówi – wyznawców, a druga jedynie klientów. I ta jedna ma 10 razy większy majątek.

Przypadek?

Oczywiście nie.

Osobowość (kultura) jest rzeczą niezwykle ważną także z wielu innych powodów (więcej w wyżej linkowanym artykule). Jednak samo zaistnienie kultury w kancelarii, nawet najbardziej wyrazistej, nie dojdzie do skutku, jeśli nie wiadomo jak o niej opowiedzieć, jak ją przekazać i jak pokazać. Innymi słowy mówiąc, kulturę trzeba umieć…

… ZAKOMUNIKOWAĆ!

 

I tutaj właśnie pojawia się komunikacja w sensie, na który chcę zwrócić Twoją uwagę.

Bez umiejętnego pokazania swojej kultury organizacyjnej, nic z niej nie będzie. Zginie. Aby nie umarła, trzeba zacząć ją przekazywać. Przekazywać na zewnątrz, ale przede wszystkim – co niezwykle ważne – do wewnątrz organizacji.

Jak to zrobić? Jak prowadzić taką komunikację? Jak wyglądają procedury? Jak rozmawiać o tym z pracownikami?

Jest wiele do opowiedzenia w tym zakresie (pewnie można by napisać kolejną fajną książkę na ten temat – HAHAHA!!!).

Zapraszam Cię zatem na kolejne seminarium (oczywiście bezpłatne) w ramach cyklu seminariów web.lex LAB, podczas którego o tym wszystkim sobie poopowiadamy. Seminarium odbędzie się 18 lutego w godzinach 17.00 – 19.00 w centrum Warszawy. Wszystkie informacje dot. zapisów na seminarium i miejsca spotkania znajdziesz TUTAJ >>

W moim głębokim przekonaniu KOMUNIKACJA jest jednym z najważniejszych elementów w systemie kancelarii prawnej. Z tego powodu poruszam ten temat osobno i z tego też powodu uznałem, że warto o nim porozmawiać na samym początku naszego cyklu web.lex LAB.

***

web.lex LAB to cykl bezpłatnych, dwugodzinnych spotkań / seminariów / laboratoriów, podczas których chciałbym porozmawiać z Tobą o różnych elementach systemu biznesu kancelarii prawnej. Podczas pierwszego ze spotkań porozmawialiśmy o różnych sposobach promocji kancelarii i jakie mają wady oraz zalety.

Zapraszam Cię do zajrzenia na stronę web.lex LAB i zapisanie się na termin spotkania, który Ci najbardziej odpowiada. Miejsc na każdym spotkaniu jest tylko 10 – na tyle pozwala sala, ale jeśli chętnych będzie więcej, to na pewno znajdziemy większą salę. Jak wspomniałem wyżej spotkanie jest bezpłatne – to ma być dobrze i pożytecznie spędzony czas.

Zapraszam Cię bardzo serdecznie! >>

I słonecznie pozdrawiam,

Rafał 🙂

PS.: Jednym z najważniejszych narzędzi do pokazania swojej kultury organizacyjnej jest właśnie prawniczy blog. Dlatego – między innymi dlatego – prawnicze blogi mają istotne znaczenie w rozwoju kancelarii prawnej.

UPDATE:

Oto jest nagranie z seminarium. Posłuchaj sobie spokojnie. Jeśli chcesz posłuchać wywiadów z doświadczonymi prawnikami o ich praktyce biznesowej, to zachęcam Cię do odwiedzin podcastu W drodze do kancelarii >>

***

{ 0 komentarze… dodaj teraz swój }

Dodaj komentarz

Poprzedni wpis:

Następny wpis: