Prawda!
W Seattle jest takie skromne stoisko rybne na Pike Place Fish Market, które jest znane na całym świecie dlatego, że słynie z wybitnej obsługi klienta. (W starym blogu e-marketingowym pisałem o książce, która opisuje historię tego miejsca i tej firmy – przeczytasz o niej tutaj>>). Mądrzy menadżerowie z wielkich firm przyjeżdżają tam nie po to, aby kupić jedną z setek ryb, jakie spoczywają tam na bryłkach lodu, ale po to, aby zobaczyć, jak wygląda perfekcyjna, sensowna, uporządkowana, racjonalna, przemyślana obsługa klienta.
Czym innym jest bowiem przeczytać, a czym innym zobaczyć i poczuć na własnej skórze.
Prawda?
No… prawda. 🙂
Posłuchanie o tym, jak o swoim doświadczeniu prawniczym opowiadają inni prawnicy może nie da Ci tego samego efektu, ale na pewno pomoże istotnie w prowadzeniu Twojego prawniczego biznesu. Kiedy posłuchasz, jak pewne elementy organizacyjne w swojej kancelarii rozwiązują inni, często bardziej doświadczeni koledzy, z pewnością skróci Ci to czas dochodzenia do własnego doświadczenia. A kiedy posłuchasz, że każdy z nas ma z reguły te same problemy, że z reguły nie jest tak, że ktoś miał lepszy start, czy więcej znajomych, to nabędziesz więcej pewności i bardziej pozytywnie spojrzysz na otaczającą Cię rzeczywistość.
Od ponad roku prowadzę rozmowy z doświadczonymi adwokatami, radcami prawnymi, doradcami podatkowymi, rzecznikami patentowymi, którzy “niejedną wiosnę w todze mają już za sobą”. Dzielą się ze mną swoją wiedzą i swoją historią. Opowiadają o swoich wyzwaniach i marzeniach. Zazwyczaj są to ludzie, którzy musieli znosić niejedną przeciwność losu, aby dojść do poziomu, na jakim aktualnie się znajdują. A na pewno wszyscy musieli ciężko i mądrze pracować, dzień po dniu wyrywając dla siebie swój kawałek tortu.
Podczas rozmowy z nimi sam mogę się wiele nauczyć. A skoro ja mogę, to tym bardziej możesz i Ty.
Podcast W Drodze do kancelarii, o którym mówię, jest skierowany do początkujących prawników i początkujących kancelarii prawnych. I chociaż jest to główna idea, to przecież każdy z nas zawsze może wynieść coś pożytecznego dla siebie nawet, jeśli swoją kancelarię prowadzi już kilka, czy kilkanaście lat.
Nazwa podcastu nie jest przypadkowa, dlatego że z jednej strony tego podcastu, jak każdego innego, słuchać możesz w ruchu, na przykład jadąc rano do kancelarii (będąc “w drodze do kancelarii”). Ale z drugiej strony, jeśli jesteś naprawdę początkującym prawnikiem, to tworząc swoją pierwszą kancelarię, czy rejestrując prawniczą działalność gospodarczą, po prostu jesteś – metaforycznie rzecz ujmując – w drodze do swojej własnej kancelarii.
Posłuchaj zresztą odcinka zerowego, w którym opowiadam o całej idei podcastu:
Poniżej zobaczysz listę 8 najpopularniejszych wywiadów w podcaście W drodze do kancelarii. Zachęcam Cię gorąco do ich posłuchania. Wystarczy że nałożysz słuchawki na uszy i włączysz nagranie. Nie musisz oczywiście być w drodze od pracy, aby słuchać wypowiedzi innych prawników HAHAHA!!! ale z wypowiedzi słuchaczy podcastu wynika jasno, że właśnie w takich okolicznościach najczęściej podcastu słuchają.
A jak słuchać? Jak znaleźć podcast prawniczy “W drodze do kancelarii”?
Możliwości jest baaardzo wiele. I na pewno niejedna będzie dla Ciebie odpowiednia. Możesz na przykład – jeśli jesteś szczęśliwym użytkownikiem iPhona – włączyć systemową aplikację Podcasty i tam wyszukać frazę “w drodze do kancelarii”. To samo możesz zrobić na Androidzie korzystając z aplikacji Google Podcast. Ale możesz także skorzystać ze Spotify, Spreaker, Castbox, Deezer, Listennotes, Podtail i zapewne z wielu innych portali i miejsc w sieci.
A jeśli żadna z tych form słuchania nie jest dla Ciebie odpowiednia, to po prostu wejdź na stronę W drodze do kancelarii i tam znajdziesz wszystkie odcinki podcastu. Dzisiejsza technologia sprawia, że odbiór dźwięku jest bardzo prosty i przyjemny.
A może i Ty pomyślisz o swoim prawniczym podcaście?
HAHAHA!!! Mówię to zupełnie serio! Gorąco Cię do tego zachęcam! Podcasty rosną w siłę. Ostatnio co drugi prawnik, z jakim mamy przyjemność współpracować w web.lex, mówi że oprócz lektury bloga słuchał również podcastu. Podcast to taka forma promocji, która nie wymaga poświęcenia 100% uwagi Twojego klienta. On może, tak jak Ty, jechać do pracy, sprzątać po kolacji czy leżeć na plaży i słuchać Ciebie. Ciebie… szepczącego mu do ucha. A to tworzy bardzo dobrą i intymną relację ze słuchaczem – klientem.
Podcast nie jest także za bardzo czasochłonny … No ok, trochę jest, ale na pewno nie tak jak wideo. Wideo wymaga od twórcy 100% zaangażowania, podczas kiedy nagranie odcinka podcastu możesz zrobić siedząc w domy przy kubku ciepłej kawy z rozczochranymi włosami. Sam proces postprodukcji także nie jest skomplikowany i czasochłonny. Naprawdę o tym pomyśl 🙂
A zatem posłuchaj ośmiu najpopularnieszych rozmów w podcaście W drodze do kancelarii(od najpopularniejszego):
- mec. Joanna Parafianowicz – adwokat
- mec. Aneta Kułakowska – radca prawny
- mec. Marta Kopeć – radca prawny
- mec. Marta Kosecka – adwokat
- mec. Jakub Tomczak – radca prawny
- mec. Iwona Kowalska – radca prawny
- mec. Mikołaj Lech – rzecznik patentowy
- mec. Wojciech Pietrasiewicz – doradca podatkowy
***
{ 3 komentarze… przeczytaj je poniżej albo dodaj swój }
Byłem. Widziałem.
Byłeś na Fish Market???
Rafał 🙂
Dziękuję za świetny podcast!