Wczoraj miałem ogromną przyjemność spotkać się z 10 adwokatami, którym mogłem rozdać Pamiętnik Adwokata, ale przede wszystkim, z którymi mogłem porozmawiać o biznesie kancelarii prawnej.
Oczywiście rozmawialiśmy o blogu prawniczym, jak go prowadzić i jak rozwijać w ten sposób kancelarię, jednak część czasu spędziliśmy też nad innymi formami promocji, jak AdWords, pozycjonowanie, czy metody całkiem codzienne i powszechne, jak choćby szyld kancelarii. To były 2 godziny bardzo pożytecznych i inspirujących rozmów.
Podczas spotkania któryś z uczestników wspomniał o tym, że rynek jest trudny dla młodej kancelarii prawnej. Kancelarii, która nie ma jeszcze stałych klientów, nie ma doświadczenia, nie ma zaplecza finansowego i innych ważnych atrybutów niezbędnych w zdrowym przedsiębiorstwie. Podczas studiów ani podczas aplikacji nikt nie uczy potrzebnych umiejętności, a starsi koledzy z oczywistych względów raczej nie są zainteresowani wsparciem biznesowym swojej konkurencji. Początkujący adwokat, radca prawny, doradca podatkowy, rzecznik patentowy jest z reguły osamotniony – w dżungli wolnego rynku.
Co w tej sytuacji?
Na pewno wskazówek i dróg może być wiele. Ale jedna z nich, to… łączenie się.
ŁĄCZCIE się moi Drodzy od samego początku! Działajcie razem. Uczcie się współpracy, współdziałania, dzielenia się kosztami, wiedzą i kontaktami. Razem jest zawsze łatwiej. W grupie jest raźniej. Postęp jest możliwy dzięki współdziałaniu, wymianie poglądów, myśli i wymianie kontaktów. Dzielcie się, jeśli można, klientami.
No i poświęcajcie część swojego czasu na rozwój biznesu. Praca merytoryczna, choć ważna i niezbędna, to nie może przysłaniać czynności, które zapewniają bezpieczeństwo kancelarii, Twoje i Twojej rodziny. Więcej napisałem o tym w moim blogu Ja, Przedsiębiorca.
Powodzenia!
PS.: Jeśli chcesz się ze mną spotkać przy okazji rozdawania Pamiętnika Adwokata zajrzyj tutaj >>
{ 0 komentarze… dodaj teraz swój }